Hier staan de onderdelen die noodzakelijk zijn voor de beweging. De aluminium-buizen werden langer gemaakt om het kopje verder te kunnen intrekken, voor de beweging van de pootjes werden grotere, stijvere veren gebruikt en alles worden mooier afgewerkt. De foto eronder toont nog eens het mechanisme van de buizen, waarbij de brede buis over de smalle buis heel glijdt en zo de veren binnenin samendrukt.
De 3 touwen van elk deel worden samengeleid naar 1 punt achteraan d.m.v. de paaltjes met een gaatje erin waardoor het touw loopt. Nog een verschil met de vorige proefmodellen is de houten versteviging onder de brede buis die ervoor zorgt dat deze niet naar beneden gaat hangen.
Het bovenste deel van de pootjes werd iets langer gemaakt dan bij de vorige modellen, omdat dit ook bij de echte schildpadjes het geval is. Ook werden deze onder een lichte hoek naar beneden geplaatst, zodat de pootjes vanzelf tot net op de grond hangen. Dit gecombineerd met de paaltjes zorgt ervoor dat er geen schuine vlakken meer onder de pootjes moeten worden geplaatst.
De 3 touwtjes werden achteraan samengebracht en vastgeklemd door 2 plaatjes erover te doen en deze dan aan de touwtjes te plakken met secondelijm. Als afwerking werd er dan een stuk rubber van de ballon erover geplakt.
Hier een laatste foto van het mechanisme zonder schild.
Als afwerking werd dan een schild over het geheel geplaatst. Deze werd gemaakt uit 2 laagjes balsa-hout. De onderste dient als basis, terwijl de bovenste laag allemaal aparte stukjes van het schild zijn die erop worden gekleefd en waarbij er telkens een kleine gap tussen wordt gelaten, om het wat realistischer te maken. In het middendeel van het schild werd een deel weggelaten, om zo toch nog het mechanisme te kunnen zien binnenin.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten